Panas!!!bola terkini

Friday 6 January 2012

QPR Joey Barton tidak layak menjadi kapten





Joey Barton tiada ciri-ciri kapten pasukan. Rekod disiplinnya di dalam dan di luar padang di pelbagai peringkat dalam kariernya sedikit menjijikkan.

Boss QPR, Neil Warnock berharap "armband" akan menjadikan beliau yang terbaik untuk menandatangani kontrak barunya. Warnock menyifatkan beliau sebagai seorang yang suka bergurau, "Jika Joey telah tidak mendapat perkara (menjadi kapten) , dia mungkin hendak berada di salah satu daripada empat kelab teratas," kata Warnock.

Tetapi dua tindakan dalam permainan menentang Wolves membuktikan bahawa Barton tidak belajar mana-mana pelajaran tentang tingkah laku.

Pertama, kejadian membuang botol . Barton membaling botol air plastik pada rakan sepasukannya, Shaun Derry semasa melakukan wawancara televisyen. Satu tindakan yang biadap dari Joker pasukan, bukan kapten pasukan.

Tidak merbahaya, tetapi bodoh. Kelakuannya itu di hadapan peminat Wolves di South Bank.

Barton telah dikasari berhampiran bendera penjuru. Beliau menjangkan sepakan percuma, tetapi tidak mendapatkannya. Beliau terus terbaring di atas padang, peminat Wolves mengejek beliau.

Barton tidak dapat menahan. Beliau berkali-kali melakukan bentuk kosong kepada peminat Wolve. Beliau hanya beberapa meter sahaja dari mereka.

Peminat Wolves bertindak balas dengan marah.

Pemain perlu tahu lebih baik daripada mencetuskan kemarahan peminat. Pihak polis tidak berpuas hati dengan beliau.


Ia adalah tindakan yang sinis, sombong, tidak bertanggungjawab dan dikira seorang lelaki yang tidak boleh mengelak daripada masalah.

Barton boleh mengatakan bahawa dia tidak sabar untuk cabaran kapten dengan semua tanggungjawab yang dipikul beliau, tetapi beliau tidak mendapat kekuatan peribadi untuk bertindak balas dengan bijaksana di bawah tekanan.

Secara ringkasnya, dia bukan seorang lelaki yang sangat bagus.

0 comments: