Panas!!!bola terkini

Thursday 5 January 2012

Chelsea: menjual Torres bukan penyelesaiaan

Pepindahan torres dari Liverpool ke Chelsea tidak menyelesaikan masalah di bahagian serangan Chelsea.

Lihat, Torres tidak bernilai £ 50 juta Chelsea dibayar untuknya pada Januari lepas.

Itu satu fakta.

Andre Villas-Boas tidak mempunyai insentif untuk menjual  pemain antarabangsa Sepanyol ini.

Torres bukanlah pemain yang menjaringkan gol, dia tidak membuat keputusan taktikal yang boleh dipersoalkan dan beliau tidak bermain terlalu buruk.

Masalah Chelsea terbesar tahun ini telah pertahanan yang tidak konsisten mereka. Mereka telah bolos 25 gol dalam 20 perlawanan.

Walau bagaimanapun, mereka hanya mempunyai empat "clean sheets". Apabila anda melepaskan gol pada ketika itu secara tidak konsisten, perkara-perkara buruk menunggu untuk berlaku.

The Blues mempunyai masa yang sukar untuk mendapat tiga mata secara tetap, yang meletakan mereka di tempat yang keempat sekarang. Jika mereka tidak mula bermain pertahanan yang lebih konsisten, mereka tidak akan memenangi mata secara konsisten.

Torres tidak boleh mengawal itu.

Taktik Villas-Boas yang meletakkan formasi 4-3-3 telah membawa FC Porto menjulang Europe Cup musim lepas.Di Chelsea,beliau membuat pilihan kesebelasan yang tidak mampu berkerja sama..Akhirnya Chelsea membuang mata di tangan team yang seharusnya menang spt Fulham,QPR,dan Aston Villa

Torres bermain baik musim ini.Beliau membuat banyak percubaan yang berbahaya kearah pintu gol, membuat hantaran yang baik untuk rakan2 nya,tetapi masih gagal membuat gol..(chelsea menghadapi masalah striker masa kini,Drogba tidak konsisten dan Sturridge bermain di luar kawasannya)

Torres akan kembali berbisa apabila dia mendapat rentak penyudahnya yang hilang..Jadi dengan menjual Torres bukanlah penyelesaiaan untuk Chelsea..





1 comments:

sYafIk-wAy said...

jual lampard , drogba dan meireless adalah penyelesaiannya .